social media

Strona autorska – nie zapomnij o jej promowaniu

Domyślam się, że gdy powiem Ci  – pokazuj się w social mediach, możesz poczuć wewnętrzny opór. Nie każdy musi lubić uzewnętrznianie się na forum publicznym i doskonale to rozumiem. Moje pytanie jest takie? Chcesz dotrzeć do swojej grupy odbiorców? Chcesz pokazać im swoją twórczość i zbierać fanów Twoich opowieści?

Jeśli tak, to po prostu nie masz wyboru. Media społecznościowe rządzą i musisz się tam pojawiać i publikować informacje o sobie, swoich przeżyciach jako pisarz i o swoich historiach.

Dlaczego warto promować się w social mediach?

To najszybszy sposób na dotarcie do Twoich czytelników i potencjalnych fanów. Owszem, ludzie wyszukują różne rzeczy w wyszukiwarce Google, jednak to w social mediach spędzają najwięcej czasu. To tam dzielą się linkami do ciekawych stron, komentują posty, oglądają filmiki. To w nich drzemie siła, by zbudować prawdziwą społeczność, która z chęcią przeczyta Twoje kolejne części historii opublikowanej na Twojej stronie autorskiej.

Oni już tam są – wystarczy, żebyś ich poszukał.

Łatwiejsze reklamowanie Twojej twórczości

Wydałeś już coś i chcesz, by ludzie się o tym dowiedzieli? Wykorzystaj reklamy na Facebooku i Instagramie. Myślisz, że reklamy nie działają? Działają i to dobrze, tylko trzeba popracować nad treścią reklamy i grupą odbiorców. Jednak tutaj trzeba mieć już budżet na takie działania. Jeśli jesteś na początku drogi ze swoją stroną i dopiero próbujesz nowych rzeczy, to nie rzucaj się na reklamę. Co nie oznacza, że w przyszłości masz o niej zapomnieć.

Pokazujesz się “od ludzkiej strony”

W social mediach działasz pod swoją marką, ale nie chowasz się za logo czy po prostu nazwą. Tutaj masz większe pole do popisu. Możesz dodawać relacje na Facebooku i Instagramie, dodawać filmy na YouTubie, udzielać się na TikToku. Możliwości jest wiele i do Ciebie zależy, co opublikujesz. Nie namawiam Cię, żebyś od razu chwalił się całym swoim prywatnym życiem, ale na pewno o tym, jak powstaje Twoja powieść, ile już napisałeś, jakiego bohatera stworzyłeś. Zbuduj ze swoimi odbiorcami więź, żeby nie chcieli od Ciebie odejść.

Czy musisz być we wszystkich social mediach?

Nie. Nie marnuj czasu na coś, co będziesz robić po macoszemu. Wiem, że niektórzy mogą powiedzieć, by reklamować się wszędzie, gdzie się tylko da, ale moim zdaniem lepiej promować się na dwóch lub trzech kanałach, ale porządnie, niż na wszystkich możliwych i po macoszemu. Doba jest za krótka, żebyś mógł udzielać się wszędzie, budować społeczność, odpowiadać na komentarze, wiadomości.

Ty wybierasz, w których chcesz się udzielać. Obecnie, Zostać Pisarzem znajduje się w trzech social mediach – Facebooku, Instagramie i Pintereście.

W jakich powinieneś być na pewno?

Facebook i Instagram – to nadal dwa największe social media, na których powinieneś być. Na Facebooku możesz również utworzyć grupę zrzeszającą Twoich fanów, jaką ma Alicja.

Tylko ostrzegam, praca nad grupą jest trudna i zajmuje sporo czasu, lecz masz na niej osoby naprawdę zainteresowane Twoją osobą i Twoją twórczością. Nie zapomnij też o regulaminie grupy, żeby panował na niej ład i porządek.

Choć może należysz do grupy osób nieznoszących social media, to jako pisarz powinieneś się w nich pokazywać, opowiadać o sobie, swojej twórczości, publikować różne smaczki o Twoich bohaterach. Wiem, że nie jest to łatwe, lecz konieczne, żeby dotrzeć do swoich odbiorców.

Masz już swoje miejsca w mediach społecznościowych, gdzie promujesz siebie jako pisarza? Jeszcze nie? To zastanawiałeś się, w których byłoby Ci najlepiej?

Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Marcin
7 lat temu

Ja osobiście korzystam z FB, G+ i Twittera. Pintterst jest raczej mało popularny w Polsce w Stanach Zjednoczonych jest bardzo popularny osobiście nie widziałem sensu w tej społeczności

Monika Syminowicz
7 lat temu
Odpowiedx  Marcin

A widzisz, ja uwielbiam Pinterest, a Twitter jakoś mnie nie zafascynował. 😉

Kinga Kupczak
7 lat temu

Ja korzystam z FB, G+ i Instagrama. Osobiście wolę instagram, a najmniej prowadzenie fanpejdża na FB. Pinteresta również mam, ale do celów prywatnych – mam tam swoje kolekcje/inspiracje 🙂